fbpx

Een telefoonnummer heb je nodig om die leuke dame nog een keer te ontmoeten. Vandaar het haast cruciale belang van te weten hoe haar telefoonnummer te krijgen. Als jij het hieronder besprokene toepast zul je hierbij nooit meer teleurgesteld worden. We gaan verkennen wat jij moet doen om met 99% zekerheid haar telefoon nummer te gaan krijgen.

Hoe vraag je een vrouw om haar telefoonnummer?

Wat ik je zo ga vertellen is gebaseerd op een tweetal enorm interessante en krachtige psychologisch verschijnselen die bij de workshop uitgebreid aan bod komen. Ten eerste het zogenaamde Pygmalion-effect en ten tweede de in de verkoop vaak gepredikte “assume the sale”.

Het Pygmalion-effect

Het Pygmalion-effect werd in de jaren 60 door ene Robert Rosenthal bestudeerd. Het onderzoek bekeek hoe de studieverwachtingen van een docent invloed hadden op de resultaten van de desbetreffende klas. Kort samengevat kwam uit het onderzoek, dat bij een willekeurig gekozen groep leerlingen hun resultaten met meer dan 10 procent omhoog schoten als bij de docent vooraf de verwachting was gewekt dat hij met een groep te maken zou krijgen, die een intellectuele sprong zou gaan maken. De verwachting van de docent werd dus werkelijkheid. Haast te raar om waar zijn.

“Assume the sale”

Bij “assume the sale” gaat het over de mind-set waarmee je een interactie benadert en hoe je anderen daarin meetrekt. Een techniek bijna nog belangrijker dan het Pygmalion-effect. Waar heb ik het hier over? Wij mensen zijn ontzettend geconditioneerd om automatisch te handelen. Als iemand op een bedelende manier iets vraagt ben je automatisch geneigd nee te zeggen. Als iemand voor jouw deur staat en hij begint zijn voeten al te vegen, nodig jij hem haast automatisch uit om naar binnen te komen. We noemen dit verschijnsel auto-response. Als je auto-response weet te gebruiken in jouw voordeel garandeer ik jou dat je zult schrikken van de resultaten.

Jullie weten nu de theorie, tijd voor de toepassing in de praktijk. Ik zal eerst een uiteenzetting geven van wat je moet doen en zeggen, waarna ik het zal plaatsen binnen het hierboven uiteengezette theoretische kader.

Dus zo moet het

Je bent dus leuk met een meisje aan het kletsen. Er zullen nog vele artikelen volgen over hoe je dat voor elkaar krijgt, maar gemakshalve gaan we daar nu even van uit. Het probleem bij dit soort situaties is vaak de “wat moet ik nu doen?”. Nou kun je haar natuurlijk gaan zoenen of mee naar huis nemen. Maar wat nu als je gewoon leuk met vrienden op stap bent, het nog maar 23:00 is en jij of de dame in kwestie eigenlijk helemaal niet weg wilt. Kortom, een perfect moment om haar nummer te vragen en voorlopig afscheid van elkaar te nemen en te gaan kijken wat de avond jou verder te bieden heeft.

Wanneer moet je nu haar nummer vragen is dan de logische vervolgvraag. Hier is geen gouden regel voor. Het enige waar je op moet letten is dat je het tijdens een “hoogtepunt” in het gesprek doet. Nee, niet zo’n hoogtepunt, smeerlap, een hoogtepunt in energie en connectie. Op het moment dat jullie allebei aan het lachen zijn en lol hebben. Op zo’n moment pak jij je telefoon tevoorschijn, zegt tegen de dame in kwestie: “Joh, ik vind het gezellig met jou, wat is je nummer, dan gaan we binnenkort even een kopje thee drinken.”. Nog voor ze reageert zeg jij, terwijl je het tegelijkertijd intypt in je telefoon, “0, 6”. Vervolgens kijk je haar volledig neutraal aan, 100 procent zeker wetend, dat zij de andere 8 cijfers zal geven.

 

Hmm, interessant

Terug naar de theorie, wat en hoe speelt het aan het begin van dit artikel besprokene een rol in deze interactie? Het Pygmalion-effect komt eigenlijk continue naar voren in het uitspreken en uitdragen van jouw verwachting over de uitkomst, namelijk dat je haar nummer krijgt. Dit overlapt met “assume the sale”, wat het ook zo krachtig maakt. Je vraagt niet: “mag ik je nummer?”, nee, je gaat er vanuit haar nummer te krijgen. Je vraagt niet: “wil je thee met me drinken?”, ook hier ga je vanuit. Even tussendoor, over de waarom van een thee date heb ik uitgebreid geschreven in mijn artikel over “De eerste date”. Het vervolgens pakken van je telefoon en al intypen van 06, (assume the sale ten voeten uit) zal een haast automatisch volgzame reactie en veel belangrijker haar telefoonnummer opleveren.

Aan deze vreselijk sterke techniek hangt echter ook een nadeel. Je zal namelijk telefoonnummers krijgen van vrouwen die jou eigenlijk helemaal niet hun nummer willen geven. Gevolg hiervan kan zijn dat ze niet allemaal even enthousiast zullen reageren zodra jij ze belt. Meer eigenlijk een luxeprobleem dus, niet iets om wakker van te liggen.

 

Na de telefoonnummer

Jij weet nu hoe je een telefoonnummer kunt regelen. Belangrijk is dat je na het uitwisselen van nummers niet direct afscheid neemt. Dit kan goedkoop overkomen. Belangrijker is dat je tijdens het gesprek een toekomstprojectie maakt. Bijvoorbeeld: ‘Wij gaan binnenkort een kopje thee drinken/ langs de grachten wandelen/ chillen in het park’. Kondig ook aan wanneer je gaat bellen: ‘Ik bel je morgen om 20.00 uur’. Neemt ze dan niet op? Spreek een voicemail in met: ‘Hey, je bent er niet dus bel me even terug.’ Soms bellen dames terug, vaak niet omdat ze net zo schijterig zijn als de meeste mannen. Dan sturen ze een berichtje en kun je daar op ingaan als van: ‘Laten we woensdag om XX.XX uur op plek Y een drankje doen/ de romantische grachtentour starten/ gaan chillen’.

 

Geen reactie

Als een dame niet reageert kun je het speelse bericht sturen ‘Nu al hard te get spelen? :P’ Als het helemaal lijkt dood te vallen, is mijn laatste worp altijd: ‘Binnenkort een drankje doen of denk je laat maar zitten?’ Zo van graag of niet. Soms haal je hier nog een date uit, maar als daar niet op wordt gereageerd: geen energie aan verspillen.

 

Oefening baart kunst

Oefen met deze techniek en laat jezelf verrassen. Nummers regelen wordt nu zo makkelijk dat het bijna niet meer leuk is. Bijna even makkelijk als je in te schrijven voor de nieuwsbrief. Wat wil je nog meer!! Gewoon even doen!

Tom Gorny

 

Let's get shit done!

Neem controle over je leven! Verdiep je in dating, mannelijkheid of relatie.